۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز:

گسترش گردشگری خوراک البرز توجه ویژه ای را می‌طلبد

گسترش گردشگری خوراک البرز توجه ویژه ای را می‌طلبد

کرج- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: البرز قابلیت معرفی و گسترش گردشگری خوراک را دارد که این موضوع توجه ویژه ای را می طلبد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام علی محمدی مطرح کرد: البرز با دارا بودن شهرستان‌هایی که هر یک قدمتی دیرینه و غذای محلی و خوراک خاص خود را دارند قابلیت معرفی و گسترش گردشگری خوراک را دارد که این موضوع توجه ویژه ای را می‌طلبد.

وی افزود: سمنو به عنوان یک خوراک ملی در کشورمان به ثبت رسیده و البرز نیز مانند دیگر استان‌ها از این خوراک ارزشمند برخوردار است و مراسم سمنوپزان نیز در مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌ها برگزار می‌شود اخیراً ایجاد خلاقیت با تولید سمنوی پای دیگ سادات، در پخت سمنوی البرز جذابیتی دو چندان ایجاد کرده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به قابلیت‌های گردشگری این استان در زمینه‌های مختلف گفت: البرز به عنوان استان اقوام شناخته می‌شود که ساکنان از شهرهای مختلف را در خود جای داده است و این نیز به نوبه خود ظرفیت و تنوعی در گردشگری و خوراک متنوع استان ایجاد می‌کند.

علی محمدی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری کشاورزی و طبیعی دارد، اظهار کرد: البرز یکی از استان‌های برتر کشور به عنوان استان چهار فصل است که با دارا بودن روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌های خود می‌تواند در این زمینه زبانزد عام و خاص باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایرانگردی را از البرزگردی آغاز کنیم، گفت: هر یک از شهرستان‌های البرز به تنهایی جاذبه‌ای دیدنی دارند. شهرستان طالقان با طبیعت بکر، ساوجبلاغ به عنوان منطقه‌ای ییلاقی و سبز، کرج با جاده کرج - کندوان، پیست دیزین، روستاهای زیبای این محور و دیگر شهرستان‌ها هر یک به نحوی دیدنی هستند و قابلیت جذب گردشگر را دارند.

کد خبر 5997282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha